Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2016

Στην παρουσίαση του βιβλίου "Μακεδονικά ΙΙ"


"Μακεδονικα 2" : Στην παρουσίαση του βιβλίου 
του Δημήτρη Ευαγγελίδη

Κυριακή  2 Οκτωβρίου  και εκμεταλλευόμενος τον ελεύθερο χρόνο μου (!) δράττομαι της ευκαιρίας και κατευθύνομαι προς την  υδρογέννητη πρωτεύουσα του νομού, την αιώνια πόλη των νερών, την Έδεσσα.
Έχει προηγηθεί τιμητική πρόσκληση από έναν φίλο, έναν άνθρωπο, ο οποίος έχει αναλώσει τη ζωή του στην προσφορά και την συγγραφή βιβλίων για τον πολύπαθο τόπο μας, τον Δημήτρη Ευαγγελίδη.
Το παλιό μου αυτοκίνητο καταπίνει με ηρωικές προσπάθειες τα χιλιόμετρα, στον ανηφορικό, φιδίσιο δρόμο προς τον προορισμό μου κι εγώ κοιτάζω συνεχώς το ρολόι μου, επειδή έχω καθυστερήσει. Την αγωνία μου επιτείνει και το γεγονός, ότι δεν γνωρίζω επακριβώς  την διεύθυνση του Παρθεναγωγείου, στο οποίο θα πραγματοποιηθεί η όλη παρουσίαση του βιβλίου του Δημήτρη, τα «Μακεδονικά 2».
Ύστερα από ολιγόλεπτη περιπλάνηση, ρωτώντας δεξιά κι αριστερά, φτάνω στην περιοχή Βαρόσι, μια εξαιρετικού κάλλους παραδοσιακή-διατηρητέα γειτονιά της παλιάς Έδεσσας, με επιβλητικά αρχοντικά και Μακεδονικού ρυθμού σπίτια, βρίσκω επιτέλους το κτίριο του Παρθεναγωγείου και παρακάμπτοντας τα πηγαδάκια με τους αρκετούς καλεσμένους, μπαίνω στην αίθουσα και πιάνω μια καρέκλα στη  γωνιά ανιχνεύοντας το οπτικό μου πεδίο, για να έχω μια πανοραμική άποψη του χώρου.
Η αίθουσα σχεδόν γέμισε και στο κέντρο της βόρειας πλευράς της, ο Δημήτρης και ο  συγγραφέας-εκπαιδευτικός  Ιωάννης Παπαλαζάρου, ο οποίος θα προλογίσει, επιθεωρούν τις σημειώσεις τους και τα χαρτιά τους σε ένα τραπέζι, όπου έχουν τοποθετηθεί υπολογιστές, μικρόφωνα και βιβλία.
Στις πρώτες σειρές  μπορώ να διακρίνω πλήθος επώνυμων πολιτικών αρχόντων, από την περιφέρεια, τον Δήμο Έδεσσας, παλιούς βουλευτές κι Ευρωβουλευτές (αρκετοί εκ των οποίων μετά τις απαραίτητες φωτογραφίες αναχωρούν κατά τη γνωστή τακτική) ενώ  η προνομιούχος πρώτη θέση πληρούται από προέδρους συλλόγων και ομάδων της περιοχής. Πληθωρική επίσης και η παρουσία μελών των «Βιβλιόφιλων» Έδεσσας καθώς και πολλοί φίλοι του συγγραφέα, που έχουν έρθει από όμορους τόπους.
Με ένα νεύμα του Δημήτρη, «όλα έτοιμα», ξεκινάει η  παρουσίαση του πλούσιου βιογραφικού του Δ. Ευαγγελίδη  το οποίο παρουσιάζει με την γλυκιά φωνή της η κυρία Ροζαλία Γαβριηλίδου.
Στη συνέχεια ο Ιωάννης Παπαλαζάρου, με το γνωστό γλαφυρό του ύφος και τον μεστό του λόγο  παρουσιάζει τα δυο βιβλία της σειράς 1 και 2, ενώ το χιούμορ του κάνει την όλη εκδήλωση, μια ευχάριστη και συναρπαστική περιπλάνηση στο τεράστιο έργο του Δημήτρη.
Παίρνοντας τον λόγο ο ίδιος ο συγγραφέας, αφού ευχαρίστησε όλους τους παρευρισκόμενους για την τιμή που του έκαναν, αναφέρθηκε διεξοδικά στο νέο του βιβλίο, το οποίο όπως ανέφερε, είναι μια συλλογή των κατά καιρούς άρθρων του σε διάφορα ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα, άρθρα τα οποία  αποτελούν απαντήσεις χαστούκια, σε διάφορους  «άσπονδους» φίλους της πατρίδας μας, οι οποίοι παραχαράσσουν βάναυσα την ιστορική αλήθεια.
Η εκδήλωση έκλεισε με μικρή συζήτηση ερωταπαντήσεων μεταξύ συγγραφέα και κοινού, ενώ ακολούθησε υπογραφή αυτόγραφων του συγγραφέα προς τους ενδιαφερόμενους θαυμαστές του.
Περιμένοντας υπομονετικά να τελειώσει το όλο τελετουργικό, πλησίασα κι εγώ προς τον φίλο και σεβαστό συγγραφέα, ο οποίος πάντα πρόθυμα με βοηθάει όποτε προστρέχω στις σοφές συμβουλές του, αναγνωρίζω και συναντώ πρόσωπα, φίλους που μόνο διαδικτυακά συνομιλώ και η χαρά μου είναι απερίγραπτη για την ευτυχή συγκυρία της εκ του σύνεγγυς επαφής.
Αφού φωτογραφίσαμε τις όμορφες στιγμές με πολλά χαμόγελα και πολλές αληθινές κουβέντες, παίρνω το δρόμο του γυρισμού, αρνούμενος την ευγενική πρόσκληση της σπουδαίας παρέας, να τους ακολουθήσω για καφέ.
Περιδιαβαίνοντας τα λιθόστρωτα στενά της ιστορικής γειτονιάς και φωτογραφίζοντας, όλη αυτή την πανδαισία των εικόνων, ηχούν μέσα μου ακόμη πιο δυνατά τα λόγια του Δημήτρη:
«ΕΊΜΑΙ ΝΤΟΠΙΟΣ-ΜΑΚΕΔΟΝΑΣ-ΕΛΛΗΝΑΣ» με αυτή ακριβώς τη σειρά. Και αυτόν τον αυτοπροσδιορισμό μου δεν μπορεί κανείς να τον αλλάξει.

Βίντεο από την εκδήλωση εδώ:

Και η συνέντευξη στη ΠΕΛΛΑ τηλεόραση εδώ:



Δεν υπάρχουν σχόλια: