Κυριακή, 28 Ιουνίου 2015

Ανθεστήρια: Ολοκληρώθηκε η Έκθεση Φωτογραφιών


Ανθεστήρια: Ολοκληρώθηκε 
η Έκθεση Φωτογραφιών
που οργάνωσαν 
οι "Βιβλιόφιλοι Έδεσσας"


Ολοκληρώθηκε χθες βράδυ Σάββατο 27-6-2015 η Έκθεση Φωτογραφιών και ενθυμημάτων από τα παλιά Ανθεστήρια που πραγματοποιούνταν τον Μάιο μήνα στην Έδεσσα. Ό,τι και να αναφερθεί είναι λίγο για να περιγράψει το πλήθος των συναισθημάτων που πλημμύρισαν τους επισκέπτες της Έκθεσης. Η Έκθεση οργανώθηκε από τον Σύλλογο "Βιβλιόφιλοι Έδεσσας" με την συνεργασία του Δήμου Έδεσσας υπό την αιγίδα του Δημάρχου κ. Δημ. Γιάννου.
Φωτογραφίες από τα εγκαίνια μπορείτε να δείτε εδώ:
https://www.flickr.com//photos/125950992@N02/sets/72157654937639122/show/

Στην σεμνή και λιτή τελετή των εγκαινίων μίλησαν ο Πρόεδρος του Συλλόγου κ. Δημ. Ευαγγελίδης και ο Δήμαρχος κ. Δημ. Γιάννου, ενώ ακολούθησε προβολή βίντεο από τα "Ελληνικά Επίκαιρα" του 1957 και 1958 που αναφέρονταν στα Ανθεστήρια, καθώς και δύο ακόμη βίντεο με το θέμα.

Από την ομιλία του Προέδρου

Κύριε Δήμαρχε, κυρίες και κύριοι Δημοτικοί Σύμβουλοι, φίλες και φίλοι,
Με μεγάλη χαρά το ΔΣ του Πολιτιστικού Συλλόγου «Βιβλιόφιλοι Έδεσσας» αποδέχτηκε την πρόταση του Δήμαρχου Έδεσσας κ. Δημήτρη Γιάννου να οργανώσουμε μια έκθεση φωτογραφικού και άλλου υλικού με θέμα τα «Ανθεστήρια».
Παρά τα στενά χρονικά περιθώρια που υπήρχαν και τις πρακτικές δυσκολίες του εγχειρήματος, πιστεύω ότι καταφέραμε να φέρουμε εις πέρας αυτήν την αποστολή με επιτυχία. Αυτό θα το κρίνουν οι επισκέπτες.
Αξίζει να επισημάνουμε ότι πέρα από την χρονική πίεση και το άγχος να προλάβουμε να ετοιμάσουμε την Έκθεση και στην διάρκεια της διαδικασίας προέκυψαν ορισμένα ενδιαφέροντα συμπεράσματα. Θα σταθώ σε δύο από αυτά:
1. Διαπιστώθηκε πόσο αναγκαία ήταν η ύπαρξη ενός μικρού και ολιγοσέλιδου «ιστορικού» αυτής της κορυφαίας, από πολλές πλευρές, εκδήλωσης της πόλης μας, με υπεύθυνες και κυρίως τεκμηριωμένες πληροφορίες, στο οποίο θα μπορεί να ανατρέξει όχι μόνον ένας ερευνητής, αλλά και ένας απλός πολίτης.
2. Διαπιστώθηκε επίσης το πόσο βαθιές χαραγμένες στην μνήμη όχι μόνον των Εδεσσαίων, αλλά και των χιλιάδων επισκεπτών της πόλης μας από όλη σχεδόν την Ελλάδα, είναι οι αναμνήσεις από τις διοργανώσεις των «Ανθεστηρίων». Ειδικότερα για τους κατοίκους της Έδεσσας και των γύρω περιοχών η λέξη «Ανθεστήρια» λειτουργεί σχεδόν σαν ένα συνθηματικό, μια μαγική λέξη που ξεκλειδώνει αμέσως πλήθος αναπολήσεων και νοσταλγίας για μια εποχή απλότητας, αθωότητας και ανθρώπινων σχέσεων, που παρά τις δύσκολες και σκληρές συνθήκες εκείνων των χρόνων, δυστυχώς δεν πρόκειται να ξαναγυρίσει ποτέ. 
Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Δήμαρχο για την εμπιστοσύνη που έδειξε προς τον Σύλλογό μας, τους συμπολίτες μας που μας εμπιστεύθηκαν το πολύτιμο υλικό που είχαν στην κατοχή τους, τα μέλη του Συλλόγου που συμμετείχαν στην προσπάθεια και μόχθησαν για την οργάνωση της Έκθεσης. Τέλος, προσωπικά θεωρώ υποχρέωσή μου να ευχαριστήσω το μέλος μας κ. Σίμο Σταυρακίδη, με την εμπειρία και τις τεχνικές γνώσεις του οποίου έγινε δυνατή η εγγραφή του σπάνιου οπτικο-ακουστικού υλικού που θα παρακολουθήσουμε αμέσως τώρα.





  

  

 

  
  

 


 





 Finito la musica, passata la festa



Πέμπτη, 18 Ιουνίου 2015

Έκθεση φωτογραφιών από τους "Βιβλιόφιλους" με θέμα "Ανθεστήρια"


Ο Σύλλογος «Βιβλιόφιλοι Έδεσσας» σε συνεργασία με τον Δήμο Έδεσσας

σας προσκαλεί

την Δευτέρα 22 Ιουνίου 2015 και ώρα 8.00 μμ

στην Αίθουσα Εκθέσεων του Δήμου
(Κτήριο ΧΓιάννη – Καταρρακτάκια)

στα εγκαίνια της έκθεσης φωτογραφίας
με θέμα: «Ανθεστήρια Έδεσσας»

Στην εκδήλωση θα προβληθούν αποσπάσματα από τα «επίκαιρα» της εποχής και ταινία μικρού μήκους με θέμα τα Ανθεστήρια.

Η έκθεση θα είναι ανοικτή μέχρι το Σάββατο 27/6 με ώρες λειτουργίας: Πρωί 11.00΄ - 13.00΄ και Απόγευμα 19.00΄ 21.00΄ 



Τρίτη, 16 Ιουνίου 2015

Νέα βιβλία


Παρουσίαση του βιβλίου 
«Τρόικα, ο δρόμος προς την καταστροφή»
Μιχάλης Ιγνατίου: Οι ηγέτες μας αποδείχθηκαν 
κατώτεροι των περιστάσεων



«Δεν έκανα την έρευνα για να κατηγορήσω ανθρώπους στην Ελλάδα και το εξωτερικό, αλλά για εμένα και για να ικανοποιήσω τον έρωτά μου για την αναζήτηση της αλήθειας», υπογράμμισε ο δημοσιογράφος.

Πλήθος κόσμου συνέρρευσε στην παρουσίαση του βιβλίου του Μιχάλη Ιγνατίου «Τρόικα, ο δρόμος προς την καταστροφή», η οποία πραγματοποιήθηκε στο κτήριο της Παλαιάς Βουλής στην οδό Σταδίου.

Παρουσία πολλών εκπροσώπων του πολιτικού κόσμου και δημοσιογράφων, ο Μιχάλης Ιγνατίου αναφερόμενος στο βιβλίο του είπε ότι καταπιάνεται με μια χρονική περίοδο δέκα ετών, υπογραμμίζοντας πως «οι ηγέτες μας αποδείχθηκαν κατώτεροι των περιστάσεων». 

Ο Μιχάλης Ιγνατίου αναφέρθηκε στην μεθοδολογία που χρησιμοποίησε για να γράψει το βιβλίο του, εξηγώντας ότι η έρευνα στηρίχθηκε στην εμπιστοσύνη μεταξύ του ιδίου και των πηγών του. 

Οι περισσότερες συνεντεύξεις μαγνητοφωνήθηκαν, κάποιες τις έγραψε στο χέρι και κάποιες ήταν αποτέλεσμα ηλεκτρονικής επικοινωνίας. 

Όπως είπε ο συγγραφέας και ανταποκριτής του Mega στην Ουάσινγκτον είχε πρόσβαση σε υψηλά ιστάμενους αξιωματούχους του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, οι οποίοι είτε έχουν αποχωρήσει είτε παραμένουν.

Ο δημοσιογράφος υπογράμμισε ότι δεν έκανε την έρευνα για να κατηγορήσει ανθρώπους στην Ελλάδα και το εξωτερικό, αλλά την έκανε για τον ίδιο και όπως είπε χαρακτηριστικά για να ικανοποιήσει τον έρωτα του για την αναζήτηση της αλήθειας.

Σημείωσε ότι είναι η πρώτη φορά στην ιστορία του Ταμείου που δημοσιεύονται έγγραφα του ΔΝΤ και υποστήριξε ότι δημοσιοποιεί τις απόψεις όλων των εμπλεκομένων χωρίς να παίρνει θέση. 

Παρουσιάζοντας το βιβλίο του Ιγνατίου, ο διπλωματικός συντάκτης Νίκος Μελέτης χαρακτήρισε τον συγγραφέα μαχητικό, επίμονο, διεισδυτικό και επαγγελματίας. Ο Μελέτης έκανε λόγο για ψυχρή καταγραφή. Αναφερόμενος στις αποκαλύψεις του βιβλίου για τον Γιώργο Παπανδρέου, ο Νίκος Μελέτης είπε ότι τουλάχιστον δυο φορές δόθηκαν ευκαιρίες στον πρώην πρωθυπουργό να ξεφύγει. Τόνισε ότι το βιβλίο δεν είναι κατηγορητήριο ή απαλλακτικό βούλευμα για κανένα, αλλά ένα εργαλείο για το μέλλον το οποίο παράλληλα είναι και απόλυτα διδακτικό για τους αναγνώστες. «Το διάβασμα του βιβλίου είναι αποτελεσματικό», σημείωσε ο κ. Μελέτης.

Ο δημοσιογράφος Αθανάσιος Έλλις, μιλώντας για το βιβλίο σχολίασε πως μέσα σε αυτό βλέπουμε να υπάρχουν ευθύνες πολλές και σε πολλούς. Υπογράμμισε ότι εκεί που επικεντρώθηκε ο Ιγνατίου είναι κατά πόσο ο Γιώργος Παπανδρέου χειρίστηκε την κρίση με τον τρόπο που έπρεπε. Ο Αθανάσιος Έλλις, επί χρόνια ανταποκριτής ελληνικών μέσων ενημέρωσης στις Ηνωμένες Πολιτείες και αυτός, εξέφρασε τη βεβαιότητα του ότι το βιβλίο θα συμβάλει στην εξαγωγή συμπερασμάτων, ενώ είπε ότι είναι πολύ χρήσιμο εργαλείο για την ανάλυση μιας πολύ δύσκολης κατάστασης. 

Ο Θανάσης Κουκάκης, δημοσιογράφος είπε ότι στο βιβλίο έχει συμπεριληφθεί μόλις το ένα τριακοστό των εγγράφων. Πρόσθεσε ότι το συγγραφικό πόνημα του Μιχάλη Ιγνατίου, δείχνει το πού μας έχει φτάσει ο ατομικισμός μας.

Ο δημοσιογράφος Αθανάσιος Έλλις, μιλώντας για το βιβλίο σχολίασε πως μέσα σε αυτό βλέπουμε να υπάρχουν ευθύνες πολλές και σε πολλούς. Υπογράμμισε ότι εκεί που επικεντρώθηκε ο Ιγνατίου είναι κατά πόσο ο Γιώργος Παπανδρέου χειρίστηκε την κρίση με τον τρόπο που έπρεπε. Ο Αθανάσιος Έλλις, επί χρόνια ανταποκριτής ελληνικών μέσων ενημέρωσης στις Ηνωμένες Πολιτείες και αυτός, εξέφρασε τη βεβαιότητα του ότι το βιβλίο θα συμβάλει στην εξαγωγή συμπερασμάτων, ενώ είπε ότι είναι πολύ χρήσιμο εργαλείο για την ανάλυση μιας πολύ δύσκολης κατάστασης. 

Ο Θανάσης Κουκάκης, δημοσιογράφος είπε ότι στο βιβλίο έχει συμπεριληφθεί μόλις το ένα τριακοστό των εγγράφων. Πρόσθεσε ότι το συγγραφικό πόνημα του Μιχάλη Ιγνατίου, δείχνει το πού μας έχει φτάσει ο ατομικισμός μας.




Σάββατο, 13 Ιουνίου 2015

Σταλινισμός χωρίς ωραιοποιήσεις - Βιβλιοκριτική


Δάκρυ στον Ωκεανό (Γ΄ μέρος)

Η τριλογία Δάκρυ στον Ωκεανό θεωρείται το αριστούργημά του Μανές Σπέρμπερ, που γεννήθηκε το 1905 στο χωριό Ζαμπλότοφ της Αν. Γαλικίας (σημ. Ουκρανία), όπου έζησε ως τα 16 του χρόνια σ’ έναν κόσμο άγνωστο σ’ εμάς σήμερα: τον κόσμο του χασιδικού Εβραϊσμού, στις παρυφές της επικράτειας των Αψβούργων. Στη Βιέννη, όπου η τηρουμένων των αναλογιών εύπορη οικογένεια εγκαθίσταται το 1916, γίνεται μαθητής και αργότερα συνεργάτης του Άντλερ. Το 1927 μετακομίζει στο Βερολίνο, όπου εργάζεται ως ψυχοθεραπευτής και εμπειρογνώμων για θέματα κοινωνικής πρόνοιας. Μέσα από την «Κοινότητα των καλλιτεχνών» (Künstlerkolonie) συναναστρέφεται τον Μπρεχτ, τον Νταίμπλιν και τον Άρθουρ Καίσλερ, φίλο έκτοτε δια βίου. Το 1937 οι σταλινικές εκκαθαρίσεις τον οδηγούν στη ρήξη με το ΚΚ. Τότε ξεκινά η μεγάλη του θεωρητική αντιπαράθεση με τον ολοκληρωτισμό. Μετά τον πόλεμο εγκαθίσταται οριστικά στο Παρίσι. Παράλληλα με τη δραστηριότητά του ως ελεύθερου συγγραφέα, εργάζεται ως σύμβουλος των εκδόσεων Καλμάν-Λεβύ και της γαλλικής κυβέρνησης σε θέματα πολιτισμού. Η τριλογία Δάκρυ στον Ωκεανό θεωρείται το αριστούργημά του. Πέθανε το 1984 και ενταφιάστηκε στο κοιμητήριο Μονπαρνάς.
ΔΕΕ

Σταλινισμός χωρίς ωραιοποιήσεις
ΝΙΚΟΣ ΔΑΒΒΕΤΑΣ

​​Μάνες Σπέρμπερ
«Χωρίς τέλος», μυθιστόρημα
μτφρ.: Εμη Βαϊκούση
εκδ. Καστανιώτη

Με την κυκλοφορία του μυθιστορήματος «Χωρίς τέλος» ολοκληρώθηκε η έκδοση της εμβληματικής τριλογίας του Μάνες Σπέρμπερ «Δάκρυ στον ωκεανό» στα ελληνικά. Προηγήθηκαν «Η καμένη βάτος» το 2013 και το «Πιο βαθιά κι απ’ την άβυσσο», το 2014. Αναμφίβολα πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα πεζογραφικά έργα της μεταπολεμικής περιόδου, που η υπόθεσή του εκτυλίσσεται από το 1930 έως και το 1945 στα άδυτα του διεθνούς κομμουνιστικού κινήματος και με σαφή την πρόθεση να αντιταχθεί –ει δυνατόν– και να «αποκαθηλώσει» τη σταλινική ορθοδοξία, καταγγέλλοντας τις αυταρχικές μεθόδους της.
Κεντρικός ήρωας και στα τρία βιβλία είναι ο εβραϊκής καταγωγής επαναστάτης και στοχαστής Ντόινο Φάμπερ –προσωπείο του Μάνες Σπέρμπερ–, που στα χρόνια του Μεσοπολέμου, αντιδρώντας στην άνοδο των ναζιστών, θα προσχωρήσει εν θερμώ στο γερμανικό Κ.Κ., θα δραστηριοποιηθεί στους κόλπους της Κομιντέρν, αυτοεξόριστος ήδη στο Παρίσι, αλλά γρήγορα θα αποσκιρτήσει από το Κόμμα με αφορμή τις Δίκες της Μόσχας.

Μία γυναίκα πηγαίνει λουλούδια σε ομαδικό τάφο θυμάτων του καθεστώτος του Στάλιν, στο Κουροπάτι. Την περίοδο 1937-1941, χιλιάδες άνθρωποι σκοτώθηκαν από τις μυστικές υπηρεσίες της ΕΣΣΔ.

Ο Ντόινο Φάμπερ, στο τελευταίο μέρος της μυθιστορηματικής τριλογίας που καλύπτει αποκλειστικά τα χρόνια του Δεύτερου Παγκόσμιου Πολέμου, θα βρεθεί στην Κροατία πολεμώντας τους φιλοναζιστές Ουστάσι, ως ενεργό μέλος μιας ανεξάρτητης αντιστασιακής ομάδας, τροτσκιστικών αποχρώσεων μάλλον. Με τη βίαιη διάλυση της ομάδας και την εκτέλεση του αρχηγού της, θα διαφύγει στην Ιταλία και από εκεί θα επιστρέψει στο Παρίσι, δύο μήνες μετά την απελευθέρωση της πόλης από τα γερμανικά στρατεύματα. Στη Γαλλία θα προσπαθήσει να συμφιλιωθεί με το παρελθόν του και να συγχωρέσει όσους από τους παλιούς συντρόφους του υιοθέτησαν τις πρακτικές της σοβιετικής ηγεσίας. Οπως θα απαντήσει σε έναν Βρετανό αξιωματικό, «οι κοινές ελπίδες αποτελούν τη βάση για τις φιλίες των νεανικών χρόνων, οι ενήλικοι προσεγγίζουν ο ένας τον άλλον όταν έχουν διαψευστεί οι κοινές ελπίδες…». Και αυτή η αποστροφή του φανερώνει ακριβώς τη διάθεση του παλαίμαχου, πια, επαναστάτη να προσεγγίσει όσους και όσες από την ευρωπαϊκή διανόηση δεν παρασύρθηκαν από τα κατορθώματα του ρωσικού στρατού στα μέτωπα του πολέμου και κράτησαν ψηλά τη σημαία της κριτικής στο σοβιετικό μοντέλο, ακόμη και τις ώρες της μεθυστικής νίκης, της αποθέωσης του Στάλιν και των στρατηγών του.
Ο Σπέρμπερ, αν και «προικίζει» την αφήγησή του με πολλά αυτοβιογραφικά στοιχεία, δεν ακολουθεί την παραδοσιακή ανάπτυξη μιας μυθιστορηματικής βιογραφίας, αλλά εγκιβωτίζει συχνά στον λόγο του μικροαφηγήσεις όπου πρωταγωνιστούν χαρακτηριστικές μορφές του κομμουνιστικού κινήματος κι εκεί το ύφος του γίνεται περισσότερο δοκιμιακό, «επιστημονικά» ιστορικό, δοκιμάζοντας τα όρια και τις αντοχές της νεωτερικής μυθοπλασίας. Ιδιαίτερα στα διαλογικά μέρη, ο καταγγελτικός του τόνος, ίσως, να ξαφνιάζει τον σημερινό αναγνώστη, όμως ας μη λησμονούμε ότι ολοκληρώνει το «Δίχως τέλος» στην κορύφωση του Ψυχρού Πολέμου.
Δεν είναι τυχαίο πως η πρώτη διθυραμβική κριτική που απέσπασε το έργο του Σπέρμπερ, και μάλιστα στη γαλλική εφημερίδα «Φιγκαρό», προερχόταν από τον Αρθουρ Καίσλερ, που με το βιβλίο-σταθμός «Το μηδέν και το άπειρο», είχε ήδη συμβάλει όσο κανείς άλλος λογοτέχνης στη διάλυση των κομμουνιστικών μύθων.
Ο Σπέρμπερ δημιουργεί το δικό του λογοτεχνικό σύμπαν –όπως και οι ομοϊδεάτες του Τζορτζ Οργουελ, Αντρέ Μαλρό, Βίκτωρ Σερζ– σε μια εποχή έντονων ιδεολογικών συγκρούσεων, όπου η καταγγελία των εγκλημάτων του σταλινισμού ή ακόμη και μια απλή αναφορά στα σοβιετικά στρατόπεδα συγκέντρωσης, εθεωρείτο από τους περισσότερους Δυτικοευρωπαίους συγγραφείς «μαύρη προπαγάνδα», «συκοφάντηση της πατρίδας του σοσιαλισμού» ή, στην καλύτερη περίπτωση, «φληναφήματα των Αμερικανών».
Η ιδεολογική κυριαρχία της Αριστεράς στον χώρο της διανόησης δεν θα βοηθήσει να ακουστούν τη δεκαετία του ’50 οι «αιρετικές φωνές» των πρώην συντρόφων, που αντιτάσσονται σθεναρά στη μακιαβελική λογική ότι «ο σκοπός αγιάζει τα μέσα». Θα χρειαστεί να περάσουν πολλά χρόνια, να εκδοθούν εκατοντάδες μαρτυρίες, να καταρρεύσει η ΕΣΣΔ και να ανοίξουν τα μυστικά της αρχεία, για να δικαιωθεί στη συνείδηση εκατομμυρίων αναγνωστών ο τολμηρός και συνάμα μοναχικός αγώνας του Μάνες Σπέρμπερ και των διορατικών συνοδοιπόρων του.



Πέμπτη, 11 Ιουνίου 2015

Ετοιμάζεται ο Δ΄ τόμος Διηγημάτων

2013

2011

2009

Σήμερα παραδόθηκε στον τυπογράφο το δοκίμιο του τόμου με τα διηγήματα του Δ΄ Λογοτεχνικού Διαγωνισμού των "Βιβλιόφιλων Έδεσσας". Αρχές Ιουλίου το αργότερο θα τον παραλάβουμε.



«Βιβλιόφιλοι Έδεσσας»

Δ΄ Λογοτεχνικός Διαγωνισμός Διηγήματος


ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ(ΙV)


Επιμελητής Έκδοσης: Δημήτρης Ε. Ευαγγελίδης

Έδεσσα 2015


ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ


Χαιρετισμός Δημάρχου 
Ευχαριστίες 
Βραβεία – Έπαινοι – Τιμητικές διακρίσεις 
Προλογικό Σημείωμα 
Οι «Βιβλιόφιλοι Έδεσσας»                                                                                     
ΤΑ ΔΙΗΓΗΜΑΤΑ                                                                                       
Σωτηρία Βασιλείου Α΄ ΒΡΑΒΕΙΟ «Για ένα πουκάμισο αδειανό…» 
Ευστάθιος Γαϊτανίδης B΄ ΒΡΑΒΕΙΟ «Δεν γνώριζαν οι καημένοι» 
Ιορδάνης Κυριακίδης Γ΄ ΒΡΑΒΕΙΟ «Πολυοργανική δυσλειτουργία» 

Τρύφων Ούρδας Α΄ ΕΠΑΙΝΟΣ «Στον Άγ. Στεφανο τη Θηριόπετρα» 
Eυαγγελία Ρουμελιώτου-Δαρσινού Β΄ ΕΠΑΙΝΟΣ «Εσύ είσαι η μάνα μου»
Λένα Μαυρουδή-Μουλιου Γ΄ ΕΠΑΙΝΟΣ «Το λογιστικό λάθος» 

Σταματίνα Δασκολιά ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ «Στάση μοναξιά» 
Δημήτρης Τούλιος ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ «Διυλίζοντας το μύωπα, 
καταπίνοντας την υψικάμινο» 
Χρήστος Ι. Τσαρούχης ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ «Φως ιλαρόν» 
Μιχάλης Χήτας ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ «Ποτέ μόνοι» 

Χρήστος Τσαγκάρης ΕΠΑΙΝΟΣ ΕΦΗΒΙΚΟΥ «Κοντραπούντο»   
  
  1. Γεώργιος  Δ. Αναγνωστόπουλος «Το  Όνειρο της  Μάνας»
  2. Ιορδάνης Ασλανίδης  «Κάντο όπως ο Τζέησον»
  3. Ηρακλής Ν. Ερωτοκρίτου     «Ανάσταση στο χωριό»
  4. Γλυκερία Θ. Κακούρη          «Το παιδί των φαναριών»
  5. Παναγιώτα Κατσουλάρη    «Φωτιά στα Λα(γ)ηνάτικα!»
  6. Λένα Κικίδου   “The 1.021 Mile-Trip”
  7. Δημήτρης Κολιδάκης  «Φ»
  8. Καλλιόπη Κουτάντου   «Πνιγμένη γοργόνα»
  9. Γεράσιμος Μ. Λυμπεράτος     «Ο γερο-Κότσικας»
  10. Ιφιγένεια Μετόχη  «Διαδρομή στην Αριζόνα»
  11. Γιώργος Δ. Μπίμης  «Τυχαία συνάντηση»
  1. Στέφανος Ντάκος  “Terra Incognita
  2. Δημήτρης Παπαδόπουλος   «Η Πεταχτάρα»
  3. Ασημίνα Παραδεισά «Μοίρα, ή βουλή Θεού;» 
  4. Κωνσταντίνος Παυλικιάνης   «Θέλουν να με τρελάνουν!»
  5. Ελευθέριος Τελλίδης   «Ο άστεγος» 
  6. Χρυσάνθη Τσιάμτση  «Η μυρωδιά»
  7. Αλεξιάννα Τσότσου  «Στην εκδρομή μας»
  8. Αγγελική-Μαρία Ψωμαδέλλη «Χιλιόμετρα αγάπης»